Data publikacji: 2022-09-05, 11:48

Ilość wyświetleń: 514

Budowa obwodnicy Zamościa w ciągu drogi krajowej nr 74


Odsłuchaj

Powrót

Szanowni Państwo,

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie planując budowę obwodnicy Zamościa w ciągu drogi krajowej nr 74 jest zainteresowana, aby ta inwestycja w maksymalnym stopniu była zgodna z oczekiwaniami mieszkańców terenów, przez które przebiega. Inwestorowi zależy, aby wszelkie wątpliwości i kwestie sporne, związane z budową obwodnicy Zamościa, rozstrzygnąć na etapie projektowania inwestycji, czemu ma służyć przedmiotowe spotkanie informacyjne.

Zakres inwestycji

Inwestycja obejmuje budowę nowego przebiegu drogi krajowej nr 74 na odcinku ok. 17 km o klasie technicznej GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Realizowana droga będzie posiadała jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, będzie łączyła się z układem dróg lokalnych poprzez skrzyżowania. Wykonane zostaną również połączenia bezkolizyjne w formie wiaduktów nad lub pod obwodnicą, a także mosty nad rzekami Wieprz i Łabuńka oraz wiadukty kolejowe nad istniejącą linią kolejową nr 69 oraz nad lub pod projektowaną linią Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wykonane zostaną także dodatkowe jezdnie w celu obsługi przyległych terenów.

Analizowane są 3 warianty lokalizacyjne przebiegu obwodnicy.

Cele inwestycji

  • Poprawa warunków bytowych w miejscowości Zamość i okolicach poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta w związku ze zmianą przebiegu drogi krajowej;
  • Skrócenie czasu podróży i zapewnienie właściwych warunków podróży, przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju;
  • Polepszenie dostępności ekonomicznej i komunikacyjnej regionu;
  • Zmniejszenie zużycia paliwa;
  • Zmniejszenie poziomu hałasu i spalin w centrum miasta;
  • Wzrost zainteresowania nowymi inwestycjami w regionie;
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu poprzez realizację nowoczesnego korytarza drogowego w postaci drogi o ruchu przyspieszonym. Droga spełniać będzie wszelkie warunki w zakresie
  • poprawy warunków widoczności, dostosowania jej parametrów do prognozowanego ruchu;
  • Poprawę warunków bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego poprzez zastosowanie elementów uspokojenia ruchu, skrzyżowań z ruchem okrężnym, przejść dla pieszych z wyspą w azylu, odcinków chodników i ścieżek pieszo-rowerowych, zatok autobusowych;
  • Zapewnienie odpowiedniej trwałości drogi m.in. poprzez realizację odpowiedniego systemu odwodnienia;
  • Oświetlenie skrzyżowań, przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów; • Podniesienie komfortu podróży.

Lokalizacja inwestycji

  • Początek obwodnicy Zamościa jest w miejscowości Michalów na drodze powiatowej nr 3206L i stanowi jednocześnie koniec obwodnicy Szczebrzeszyna;
  • Koniec omawianej obwodnicy przewidziany jest na projektowanym węźle Zamość Sitaniec wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej S17 w ramach odrębnej dokumentacji.

Zarówno GDDKiA Oddział w Lublinie jak i my – projektanci, jesteśmy zainteresowani wyjaśnieniem wszelkich wątpliwości i udzieleniem informacji na etapie projektowania. Zachęcamy wszystkich Państwa, dla których temat nowej drogi jest ważny, do zapoznania się z proponowanymi wariantami lokalizacyjnymi.

Prosimy o przekazanie uwag i wniosków do dnia 30.09.2022r. pocztą na adres: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie, ul. Ogrodowa 21, 20-075 Lublin lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Rozpatrywane będą wnioski zawierające imię, nazwisko, adres i podpis wnioskodawcy.

Loga Unii Europejskiej, RP, lubelskiego